“EUROFERRY OLYMPIA”: Επιστολή της Π.Ν.Ο., προς τον ΟΜΙΛΟ GRIMALDI

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ


Α.Π. 282 ΕΤ/ΔΚΤ/ΜΑ 18 Μαρτίου 2022


Προς: ΟΜΙΛΟ ΓΚΡΙΜΑΛΝΤΙ Νάπολη, Ιταλία Σε προσοχή: Διοίκησης


Κοινοποίηση:

1. Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, Υπουργό 2. Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας, κ. Αντώνιο Δουμάνη, Αντιπλοίαρχο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής 3. Οργανώσεις Δύναμης Π.Ν.Ο.


Αγαπητοί κύριοι,

Εν όψει του πρόσφατου ατυχήματος στο πλοίο της εταιρείας σας «Εuroferry Olympia», το δεύτερο ατύχημα στην γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας, το οποίο συντάραξε την κοινή γνώμη στην Ελλάδα και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και την Ναυτιλιακή Κοινότητα, η Ομοσπονδία μας (ΠΝΟ) πρέπει για άλλη μια φορά να φέρει στην προσοχή της εταιρείας σας ότι δεν υπαναχωρούμε από την αδιαπραγμάτευτη θέση μας σχετικά με τα επίπεδα επάνδρωσης στη (γραμμή) Ελλάδας – Ιταλίας.

Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας (ΠΝΟ) σε πλήρη ευθυγράμμιση με τoυς Κανονισμούς της Διεθνούς Οργάνωσης Εργαζομένων στις Μεταφορές (I.T.F.) και τις Διεθνείς Συμβάσεις και Οδηγίες, αποφάσισε ομόφωνα να φέρει στην προσοχή της εταιρείας σας το παραπάνω θέμα. H Ομοσπονδία μας (ΠΝΟ) δηλώνει ρητά σε όλα τα απαραίτητα fora ότι τα ανεπαρκή επίπεδα επάνδρωσης των πλοίων δημιουργούν σοβαρές ελλείψεις σε ότι αφορά την ασφάλεια των επιβατών, των εμπορευμάτων, των πλοίων και του πληρώματος.

Όπως ήδη γνωρίζετε, η Ομοσπονδία μας (ΠΝΟ) , σύμφωνα με την Πολιτική των Αθηνών της Ι.Τ.F., όπως αναθεωρήθηκε στο Βερολίνο, πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προωθήσει και να καθορίσει τα επίπεδα επάνδρωσης των πλοίων έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη ασφάλεια και η ικανότητα του πληρώματος να εκτελέσει τα καθήκοντά του, καθώς και να αποτρέψει τον αθέμιτο ανταγωνισμό, ο οποίος απαγορεύεται αυστηρά από το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Η κύρια πτυχή αυτού του αθέμιτου ανταγωνισμού είναι η σοβαρή ασυμφωνία μεταξύ των επιπέδων επάνδρωσης στα πλοία της εταιρείας σας, όπως επίσης και τα επίπεδα μισθών και επιδομάτων των μελών του πληρώματος των πλοίων της εταιρείας σας, σε σύγκριση με άλλα πλοία που με Ελληνική σημαία ή που είναι συμβεβλημένα με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο και επίσης εξυπηρετούν την γραμμή Ελλάδα-Ιταλία (δηλαδή την θαλάσσια περιοχή μεταξύ δύο κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης).

Σε αυτό το πλαίσιο, η Ομοσπονδία μας (ΠΝΟ) στο παρελθόν έχει καταλήξει σε πολλαπλές συμφωνίες με την εταιρεία σας στις οποίες καθορίστηκαν τα επίπεδα επάνδρωσης των πλοίων της εταιρείας σας ανά ειδικότητα, αλλά δυστυχώς αυτές οι συμφωνίες δεν ακολουθήθηκαν κατάλληλα από την εταιρεία σας και αθετήθηκαν με τις πρακτικές της εταιρείας σας. Οι προαναφερόμενες πρακτικές, εκτός από τα παραπάνω ζητήματα, έχουν θέσει ένα αρνητικό προηγούμενο το οποίο δυστυχώς υιοθετείται και από άλλες εταιρείες και έχει ως αποτέλεσμα μια σημαντική μείωση της απασχόλησης των Ελλήνων Ναυτεργατών στα πλοία που εξυπηρετούν αυτή τη γραμμή, η οποία δεν μπορεί και δεν θα γίνει αποδεκτή από την Ομοσπονδία μας (ΠΝΟ). Σε αυτό το πλαίσιο αυτό έχουμε αρχίσει μια σειρά συναντήσεων με τον Έλληνα Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στον οποίο κοινοποιούμε και την παρούσα επιστολή, έτσι ώστε να βρεθεί μια λύση για το ζήτημα αυτό.


Λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω, η Ομοσπονδία μας (ΠΝΟ) καλεί την εταιρεία σας πρώτα απ’ όλα να τηρήσει αυτές τις Συμφωνίες, καθώς και να ξεκινήσει άμεσες διαπραγματεύσεις με την Ομοσπονδία μας (ΠΝΟ) για τα επίπεδα επάνδρωσης στα πλοία της εταιρείας σας που εξυπηρετούν αυτήν την γραμμή και δεν καλύπτονται από τις παραπάνω Συμβάσεις. Επιπλέον, σας ενημερώνουμε ότι σε αντίθετη περίπτωση η Ομοσπονδία μας θα αναλάβει τις δέουσες νομικές ενέργειες και θα ασκήσει τα δικαιώματά της σε αυτήν την κατεύθυνση με μοναδικό στόχο την διασφάλιση των δικαιωμάτων στην εργασία των Ελλήνων Ναυτεργατών.


Παραμένουμε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία χρειασθείτε.

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας.

Με εκτίμηση,


Κπτ. Εμμανουήλ Τσικαλάκης

Γενικός Γραμματέας ΠΝΟ


ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΝΟ ΣΕ ΓΚΡΙΜΑΛΝΤΙ
.pdf
Download PDF • 80KB
Fleet of Grimaldi Group (Greece-Italy)
.pdf
Download PDF • 528KB